Oftest stillede spørgsmål

Vi ved I har mange spørgsmål og det kan være svært, at finde svar på det hele. Nu kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål her på siden. Hvis du stadig mangler svar på nogle af dine spørgsmål, så er du velkommen til, at kontakte os på info@fairbidragssats.dk

Hvad bliver medlemskontingentet brugt til?

Selvom Fair Bidragssats er baseret på frivilligt arbejde, har vi alligevel almindelige driftsomkostninger, der skal dækkes. Det er udgifter som f.eks.:

– IT-systemer til medlems- og pressehåndtering
– Rejseomkostninger til møder og høringer på f.eks. Christiansborg
– Afholdelse af generalforsamling
– Potentielle retssager
– Markedsføringsmateriale

Der er heldigvis rigtig mange, der gerne vil støtte vores arbejde, og det hjælper os til at nedbringe vores udgifter, men det kan ikke dække alle.

Såfremt foreningen en dag bliver opløst vil de resterende penge, jævnfør foreningens vedtægter, tildeles nødlidende boliglånere. Bestemmelser herom vil blive besluttet ved den opløsende generalforsamling.

Hvordan betaler jeg kontingent?

Kontingentet koster 100 kr. årligt.

Betal med betalingskort eller MobilePay
Gå til vores betalingsside, hvor du kan betale online med betalingskort (Visa, VisaDankort, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Debit og Maestro) eller MobilePay Online

Eller vælg bankoverførsel
Du kan også betale via bankoverførsel til Handelsbanken, reg.nr. 7641, kontonr. 0002047615. Skriv dit medlemsnummer i beskedfeltet til modtageren.

Du skal bruge dit medlemsnummer, da det er den eneste måde, vi kan være sikre på at få betalingen registreret på lige præcis dit medlemsskab. Altså skal du først være indmeldt, før du kan betale. Er du ikke allerede medlem af foreningen, er det heldigvis nemt at melde sig ind.

Er du medlem og kender ikke dit medlemsnummer, eller i tvivl, om du er medlem, kan du tjekke det her.

Din kvittering er indtil videre din betaling på hhv. netbank og MobilePay. Vi arbejder på at sende en kvittering fra foreningen.

 

Er jeg medlem? Hvad er mit medlemsnummer? Har jeg betalt?

Hvis du har meldt dig ind i foreningen Fair Bidragssats efter den 20. april, har du modtaget en e-mail med dit medlemsnummer, der bekræfter dit medlemskab.

Har du meldt dig ind før den 20. april, er du i tvivl, om du er medlem, eller kan du bare ikke finde e-mailen, kan du få tilsendt dit medlemsnummer ved at indtaste den e-mailadresse, som du benyttede, da du meldte dig ind i foreningen. Her kan du også se, om vi har registreret din indbetaling. Brug formularen her.

Skal vi forhandle individuelt eller vente?

Vi opfodrer til, at I venter og afventer mere information fra os. Vi opdaterer jer så hurtigt vi kan.

Fællesklage / fællessøgsmål?

Der bliver arbejdet på forskellige muligheder for sagsanlæg mod Nykredit og Totalkredit. På nuværende tidspunkt er der fokus på to muligheder

  • Sagsanlæg for dem der er blevet flyttet fra Nykredit til Totalkredit uden deres viden. 
  • Samarbejde med Forbrugerrådet om et sagsanlæg for alle Totalkredit kunder.

Hvordan er gruppen organiseret?

Foreningen er organiseret med en bestyrelse, arbejdsgrupper og en administrationsgruppe. Vi har på nuværende 18 arbejdsgrupper fordelt over forskellige interesseområder for foreningen. Du kan se alle arbejdsgrupperne her http://fairbidragssats.dk/forside/foreningen/arbejdsgrupper/

Hvis du gerne vil være med i enten administrationsgruppen eller en af arbejdsgrupperne, er du velkommen til at kontakte os.

Hvordan kan jeg donere?

Hvis du gerne vil donere ekstra til foreningen, udover medlemskabet, skal du kontakte foreningens kasserer Marianne S. Petersen på bogholderi@fairbidragssats.dk

Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg har en god historie?

Vi er altid interesseret i, at høre fra jer. I kan sende en mail til info@fairbidragssats.dk. I skal forvente noget svartid, da vi har travlt i øjeblikket.

Hvor langt er I med at forhandle lån med andre?

Det er indtil videre ikke muligt med optagelse af fælles lån, da det er et krav, at hver kunde skal behandles individuelt med lovpligtig rådgivning. Men vi afsøger andre muligheder. Vi kan på nuværende tidspunkt ikke sige mere om disse, men opfordrer jer til at afvente yderligere informationer

Hvem skal vi stemme på til Nykredits repræsentantskabsvalg?

Vi anbefaler, at I orienterer jer i listen fra Foreningen Consum, som arbejder for bedre medlemsdemokrati i Foreningen Nykredit